Összességében természetesen kivették a pedagógusok sorsát saját kezükből, a szempontok közül pedig több is olyan, ahol a fokozatok és az értékelés megfoghatatlan, szubjektív. Valószínűleg ez is volt a cél.
Az Oktatási Hivatal (OH) nyilvánosságra hozta a pedagógusok teljesítményértékelésének hivatalos szempontjait – számolt be róla az Eduline. A Belügyminisztériummal és a Klebelsberg Központtal egyeztetve, a Nemzeti Pedagógus Kar véleményét is kikérve kialakított szabályokat az OH honlapján tették közzé.
Az anyagban külön-külön dokumentum mutatja be, hogyan értékelik az általános iskolai tanárokat, a gimnáziumi és szakgimnáziumi pedagógusokat, az óvodák és a szakiskolák oktatóit és a készségfejlesztő pedagógusokat.
Az általános iskolás tanárok számára meghatározott szempontok között többek között olyanok szerepelnek, mint a
- kompetenciaeredmények alakulása,
- intézményen kívüli programokban való részvétel (projektek, táborok, tanulmányi utak, múzeum- és színházlátogatás stb.)
- pedagógus szabály- és normakövető magatartása,
- etikus magatartás,
- kapcsolattartás és kommunikáció a szülőkkel, gondviselőkkel,
- felzárkóztatásra szoruló tanulók fejlesztése.
Ezek után mindenki értékelje saját belátása szerint, hogy vajon ezzel elősegítik-e a magyarországi közoktatás szintjének javulását, vagy egészen más célt szolgálhat ez az “értékelés”.